Nieuwe geurlijn met een vleugje historie

Text Example

advertentie



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opmerkelijk ‘orgelnieuws’ uit Brussel. De jonge Franse modeontwerper Jean-François Dupont presenteerde daar zaterdag 25 maart op de vakbeurs ‘Estetika Lente’ een geheel nieuwe geurlijn voor mannen onder de naam ‘Cavaillé-Coll’. De geurlijn bestaat uit een eau de toilette, aftershave, shaving-foam en voor ‘de daadkrachtige en zelfbewuste man’ zelfs een herenparfum.

Kenmerkend voor de nieuwe geurlijn voor mannen zijn de essenties van ‘kracht’, ‘souplesse’, ‘zelfbewustzijn’ en ‘vooruitstrevendheid’. Alle aspecten zijn de kenmerkende eigenschappen van de naamgever van deze lijn, Aristide Cavaillé-Coll.

Dupont zei bij de introductie van de geurlijn, ook geïnspireerd te zijn door de grandeur van de creaties van de Parijse meester. Niet alleen de grootse klank van de symfonische orgels maar ook de geur-esthetiek van het muziekinstrument ‘an sich’ vertaalde hij naar een ‘extravagant geurpalet uit essences van bewerkt leder gecombineerd met warme houttonen en nootmuskaat.’

De geurlijn zal dit weekend in Nederland worden gepresenteerd bij Maison de Bonneterie in Den Haag en Amsterdam. Beide zaken zijn ook op koopzondag geopend.

 

© 2006 www.orgelnieuws.nl